Tel: +32475374706
Mail: cramioul@hotmail.com

Spelregels

Informatie voor gasten en huisregels

Gouden regel is om een huis met alles dat daarbij hoort met hetzelfde respect te bewonen als uw eigen huis. Zilveren regel is dat omwonenden geen last mogen hebben van uw verblijf. Dat spreekt natuurlijk voor zich, maar bovendien verleent de gemeente alleen toestemming voor short stay verblijf mits de verhuur rustig verloopt. Zodra er klachten binnen komen met betrekking tot overlast, wordt de vergunning ingetrokken.

Aanbetaling: Om in ons appartement te kunnen verblijven, betaalt u (of het bedrijf/organisatie waar u voor werkt) een borg.

De borg is bedoeld voor onbedoelde schade die tijdens uw verblijf kan ontstaan.  Een dergelijke situatie kan leiden tot verder verlies voor de verhuurder, bijvoorbeeld wanneer nieuwe gasten moeten wachten terwijl de schade hersteld wordt. We behouden ons in dat geval het recht voor om inkomstenderving in verband met gemiste bookings of herstelwerkzaamheden op de huurder te verhalen.Onze algemene regels zijn handig gebundeld in onze Algemene Voorwaarden.
Hieronder de vuistregels:

Boekingsvoorwaarden:

Wanneer u geboekt heeft, is het belangrijk binnen 48 uur te betalen, zodat we u een bevestiging kunnen sturen.

Voor huur contracten tot 30 dagen is de duur vaststaand, zonder mogelijkheid de periode te bekorten en het contract eerder te beëindigen.

Voor boekingen tot 31 nachten is een aanbetaling van 25% van de totale huurprijs vereist. De resterende 75% dient uiterlijk 7 dagen voor aankomst te worden voldaan.

Bij annulering later dan 48 uur na bevestiging van uw boeking geldt geen terugbetaling.

Check in/Check out: Niet alles in het leven verloopt volgens plan of naar wens. Dat realiseren we ons. Wilt u bijvoorbeeld vroeg bij ons inchecken omdat uw vlucht akelig vroeg of juist heel laat aankomt? Vertrekt u met een late vlucht en wilt u graag uw bagage overdag in het appartement laten of uw telefoon of tablet opladen voor de reis? Wilt u op uw laatste dag lekker de stad in of een museum bezoeken? Dat kan, als u tijdig met ons afstemt, want zowel afwijkende check-in als check-out tijden kunt u vooraf vastleggen!

Mocht u onvoorzien vertraging oplopen, neem dan contact op, zodat u niet voor een dichte deur staat, want daar kunnen we natuurlijk geen verantwoordelijkheid voor nemen. Sms ons, stuur een e-mail of bel om ons te laten weten dat u verlaat bent, zodat wij ons best voor u kunnen doen!

EXTRA’S / ADD-ONS: Wilt u lekker, fris, nieuw beddengoed? Een overhemd gestreken of een jas geperst? Ook dat kan geregeld worden. Wij regelen een heel arsenaal aan handige zaken, van diner voor die avond tot een bezoek aan Leuven, Brussel of zelfs Brugge.

EXTENDED STAY / LANG VERBLIJF: Houdt u ook van dit verblijf? Waarom dan niet blijven en een appartement huren voor een hele maand? We kunnen van tevoren het aantal nachten van uw verblijf afstemmen of u kunt per maand vooruit betalen.

OVERLAST:  Harde muziek leidt tot een waarschuwing en boete in geval van overlast. Zodra wij een tweede klacht over muziekoverlast binnen krijgen, loopt u kans uit de woning te worden gezet. Ons appartementen mag niet gebruikt worden voor bijeenkomsten of feesten.

Roken is niet toegestaan in onze woning (wel buiten in de tuin).

Schade: ongelukjes kunnen gebeuren. Schade aan het appartement veroorzaakt door de hoofdhuurder of medegasten, vallen onder de verantwoordelijkheid van de hoofdhuurder. Schade moet hersteld worden en dat kost ons en de eigenaar tijd en geld. Het betekent vaak dat het appartement tijdelijk niet beschikbaar is en dat leidt tot inkomstenderving. Schade verhalen we op de huurders. Onder de te verhalen schade kunnen uiteenlopende kosten vallen, zoals reparatiekosten, uurloon van de reparateurs en gederfde inkomsten.

Regels:  We zetten onze huurders niet graag noch lichtvaardig uit een woning, maar het is een mogelijkheid. uitzetting en heeft in ieder geval een boete tot gevolg alsook verlies van de borg.

Een diner met collega’s of medewerkers mag, maar met maximaal 6 gasten. Het is belangrijk om ons hierover vooraf te informeren zodat we toestemming kunnen geven en de mogelijkheid ontstaat om buren te lichten.

Algemene richtlijnen

We hanteren een aantal regels die van toepassing zijn.

Energie: zet de centrale verwarming omlaag wanneer u het pand verlaat. Verwarming van de woning zit in de prijs zolang het binnen de grenzen van de redelijkheid blijft. Energieprijzen zijn hoog. De woningen is goed geisoleerd, zodat het snel weer warm wordt binnen.

Doe lichten en apparaten uit wanneer u naar buiten gaat. Dit geldt ook voor de droger, zowel in verband met energiebesparing als brandveiligheid.

Huisdieren zijn niet toegestaan in onze woningen, tenzij we hier expliciet toestemming voor geven.

Afval:

In de gemeente bestaan verschillende systemen met betrekking tot afval.
Ondergrondse containers: afvalbakken voor glas en papier staan de omliggende straten.

Vuilnisbak aan de straat: vuilnis wordt éénmaal om de twee weken opgehaald, gewoonlijk op een dinsdag tussen 7.00 en 10.00 uur. Bekijk de handige kaart voor de precieze dag voor uw woning.

Toegang: Laat geen onbekenden het gebouw binnen. Wanneer er aangebeld wordt, check dan eerst wie het is. Kent u de aanbeller niet, dan doet u de deur niet open. Uitleg hoeft u daarvoor niet te geven. Laat onbekenden ook niet in de tuin en het bos rond het gebouw, tenzij ze zelf een sleutel hebben.

Inboedel: Laat geen dingen achter in het appartement die daar niet horen. De inrichting is zorgvuldig gekozen. Het spreekt voor zich dat aanwezige inboedel ook niet uit de woning verwijderd mag worden. In dat geval leidt het tot kosten omdat vervanging geregeld moet worden.

Sleutels: Alle sleutels dienen aan het eind van het verblijf weer worden ingeleverd. Het verlies van sleutels betekent dat de kosten voor installatie van een nieuw slot plus vijf sleutels verrekend wordt met de borg.

Langer blijven: Mocht u langer willen blijven, laat ons dat dan tijdig weten. We kunnen uw verblijf dan verlengen en eventueel een andere woning voor u regelen. Neem altijd contact op, want blijft u zonder overleg langer in de woning dan de periode die u geboekt en betaald heeft, dan rekenen wij u een bedrag door van € 450,00 per dag.

Waarborgsom: Aansprakelijkheid en borg: Bij elke reservering is een borg vereist tussen € 350,00 en € 500,00. De borg wordt vooraf betaald; gelijk met de initiële betaling, per bank of Paypal.

Registratie: De woning die wij verhuren is alleen bedoeld voor korte verblijven. U kunt zich onder geen enkele voorwaarde in de gemeentelijke basisadministratie inschrijven als bewoner van dat adres.